onsdag 25 juli 2012

Sommartider

Vandring längs havet på Österlen. 
Jag och Anita går tillsammans från Vitemölla Badhotell längs havet. Det känns som att det är årets första riktiga sommardag. Tänk att halva juli redan passerat.....
Här gäller det att njuta och ta in ögonblicken när dom visar sig. 
Vi passerar ett litet skogsparti och kommer sedan ut på öppet fält. Det är en speciell känsla i min kropp när jag går från en lite mörkare miljö bland träden. Till en ljusare med öppna böljande fält och kullar. Får lust att springa - det är en frihetskänsla som rusar genom kroppen. Naturen är så bedövande vacker. Med havet vid vår sida och spännande molnformationer på himlen. 
Vi kommer fram till havskanten och sätter oss ner för en stunds meditation. Det är bara ljudet av försiktigt skvalpande vågor längs strandkanten som ackompanjeras av en och annan mås. Solens strålar sugs bokstavligen in i huden som längtat efter sol och värme. Det här ögonblicket har flyttat in i varje cell i min kropp. Tack till allt det vackra som finns och att jag fick känna mig som en del av det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar